spoločnosti Poistné plnenie s.r.o.
- ZÁKLADNÉ USTANOVENIA
- Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len VOP) upravujú vzájomné práva a povinnosti medzi spoločnosťou Poistné plnenie s.r.o. ako Poskytovateľom a osobou, ktorá má záujem o uplatnenie nároku na náhradu škody z povinného zmluvného poistenia, teda Klientom.
- Poskytovateľ v mene a na účet Klienta uplatňuje u zodpovedných subjektov nárok na náhradu škody, na ktorý vzniká Klientovi nárok v zmysle zákona č. 381/2001 Z. z. o povinnom zmluvnom poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- VOP sú záväzné pre všetkých Klientov. Kliknutím na políčko „Súhlasím s VOP“ Klient bez výhrad súhlasí s VOP a tieto sa zaväzuje dodržiavať.
- DEFINÍCIE POJMOV
- Zmluva: dohoda medzi Poskytovateľom a Klientom o poskytnutí služieb pri uplatnení nárokov na náhradu škody z povinného zmluvného poistenia v podľa zákona č. 381/2001 Z. z..
- Poskytovateľ: Poistné plnenie s.r.o.
- Klient: záujemca o Poskytnutie služieb pri uplatnení nároku podľa bodu 1.2.
- Splnomocnenie: plnomocenstvo udelené Poskytovateľovi alebo advokátovi na účely uplatnenia nárokov Klienta.
- Provízia Poskytovateľa: odmena vo výške 20% zo sumy, ktorá bude v rámci uplatnenia nároku na náhradu škody vyplatená v prospech Klienta.
- UZATVORENIE ZMLUVY
- Zmluva medzi Poskytovateľom a Klientom je uzatvorená ktorýmkoľvek z nasledujúcich spôsobov:
- podpisom oboch zmluvných strán na zmluve vyhotovenej v listinnej podobe,
- vyplnením formulára v časti „Podať žiadosť“ na webovom sídle Poskytovateľa, prečítaním a akceptovaním VOP a odoslaním formulára (kliknutím na „Odoslať požiadavku“) dochádza k právne záväznému návrhu na uzatvorenie zmluvy. K uzatvoreniu zmluvy dochádza momentom doručenia potvrdzujúceho emailu Klientovi.
- Poskytovateľ si vyhradzuje právo neuzatvoriť s Klientom zmluvu, a to aj bez uvedenia dôvodu.
- Zmluva za uzatvára na dobu neurčitú.
- Klient prehlasuje, že svoj nárok na náhradu škody nepostúpil inému subjektu ani neuzatvoril s iným subjektom zmluvu, ktorej predmetom je uplatnenie nároku na náhradu škody v mene Klienta.
- UKONČENIE PLATNOSTI ZMLUVY
- Platnosť tejto zmluvy končí
- Dohodou zmluvných strán.
- Nárok na náhradu škody bol príslušnou poisťovňou v celom rozsahu uspokojený jeho úhradou Poskytovateľovi a dohodnutá časť nároku bola prevedená na účet Klienta po odrátaní odmeny Poskytovateľa.
- Nárok na náhradu škody bol príslušnou poisťovňou Klientovi v celom rozsahu vyplatený a Klient dohodnutú časť nároku previedol na účet Poskytovateľa.
- Na základe vyhodnotenia okolností prípadu Poskytovateľ dospel k záveru, že nárok na náhradu škody v danom prípade nevzniká.
- Odstúpením Klienta od zmluvy.
- V prípade uzatvorenia zmluvy spôsobom podľa bodu 3.1, písm. b) (uzatvorenie zmluvy na diaľku) je Klient je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní odo dňa uzatvorenia zmluvy.
- Pri zmluvách uzatvorených podľa bodu 3.1, písm. a) zmluvy od momentu uzatvorenia zmluvy alebo podľa bodu 3.1, písm. b) zmluvy uplynutím 14 dní od uzatvorenia zmluvy, môže Klient adresovať Poskytovateľovi návrh na ukončenie zmluvy a zároveň uhradiť hotové výdaje Poskytovateľa v paušálnej sume 20,- EUR. Poskytovateľ dáva neodvolateľný súhlas s ukončením platnosti zmluvy za predpokladu, že dôjde k uhradeniu paušálnej náhrady hotových výdajov. Platnosť zmluvy končí momentom pripísania uvedenej sumy na účet Poskytovateľa.
- SLUŽBY POSKYTOVATEĽA
- Poskytovateľ sa zaväzuje s odbornou starostlivosťou a v priamej súčinnosti s ním zvolenou advokátskou kanceláriou uplatňovať voči príslušnej poisťovni nárok na náhradu škody vzniknutej v súvislosti s poškodením čelného skla motorového vozidla Klienta.
- Poskytovateľ vedie mimosúdne rokovania s príslušnou poisťovňou v záujme čo najrýchlejšieho odškodnenia Klienta.
- Pokiaľ uplatnenie nároku mimosúdnou cestou nebude úspešné, Poskytovateľ zabezpečí právne služby advokátskej kancelárie, prostredníctvom ktorej bude nárok Klienta uplatňovaný súdnou cestou. V takom prípade Klient neuhrádza náklady na Poskytnuté právne služby, iba odmenu dohodnutú v článku VI. tejto zmluvy a náklady súdneho konania, ktorých výška bude klientovi vopred oznámená.
- Na úspešné uplatňovanie nároku v mene Klienta je nevyhnutné podpísať plnomocenstvo, ktoré Klient odošle Poskytovateľovi prostredníctvom emailu alebo poštovou službou.
- ODMENA
- Poskytovateľovi vzniká nárok na odmenu v prípade úspešného uplatnenia nároku na náhradu škody voči príslušnej poisťovni. Za úspešné uplatnenie nároku sa považuje vyplatenie náhrady škody. V prípade, ak nedôjde k vyplateniu náhrady škody, Klient nie je povinný za služby Poskytovateľa uhradiť odmenu.
- Poskytovateľovi vzniká nárok na odmenu vo výške 20% zo sumy náhrady škody, ktorá bude Klientovi priznaná poisťovňou.
- V prípade vyplatenia náhrady škody Poskytovateľovi, Poskytovateľ bezhotovostným prevodom prevedie na účet Klienta náhradu škodu do 3 pracovných dní, poníženú o dohodnutú odmenu.
- Klient je povinný Poskytnúť Poskytovateľovi IBAN, na ktorý mu môže byť náhrad škody zaslaná. Poskytovateľ splní svoju povinnosť previesť na Klienta náhradu škody momentom odpísania peňažných prostriedkov z účtu Poskytovateľa v prospech účtu uvedeného Klientom.
- Pokiaľ bude náhrada škody vyplatená priamo Klientovi kedykoľvek po uzatvorení zmluvy, Klient je povinný uhradiť Poskytovateľovi odmenu do 3 pracovných dní od jej obdržania.
- PRÁVA A POVINNOSTI KLIENTA
- Klient je povinný riadne a pravdivo informovať Poskytovateľa o okolnostiach prípadu.
- Klient je povinný Poskytnúť Poskytovateľovi nevyhnutnú súčinnosť na účely uplatnenia jeho nároku, a to najmä poskytnutím úplných informácií o škodovej udalosti, jej vzniku, účastníkoch škodovej udalosti, poskytnúť správu o nehode, fotografie poškodenia vozidla (pokiaľ boli vyhotovené) a všetku komunikáciu s príslušnou poisťovňou, týkajúcu sa škodovej udalosti.
- Klient je povinný bezodkladne informovať Poskytovateľa v prípade, ak poisťovňa osloví priamo Klienta s návrhom vyplatenia náhrady škody.
- Momentom uzatvorenia zmluvy Klient nie je oprávnený svoj nárok postúpiť tretej osobe alebo poveriť tretiu osobu uplatnením jeho nároku. Klient tiež nie je oprávnený svoj nárok uplatňovať voči poisťovni sám.
- Klient je oprávnený kedykoľvek odstúpiť od tejto zmluvy až do momentu priznania náhrady škody poisťovňou, a to podľa podmienok uvedených v článku IV. tejto zmluvy.
- PRÁVA A POVINNOSTI POSKYTOVATEĽA
- Poskytovateľ má právo neuzatvoriť zmluvu s Klientom, ktorý doručí Poskytovateľovi návrh podľa bodu 3.1, písm. b).
- Poskytovateľ je oprávnený v mene a na účet Klient komunikovať s poisťovňou za účelom uplatnenia nároku na náhradu škody v prospech Klienta.
- Poskytovateľ je povinný Poskytovať služby podľa tejto zmluvy s odbornou starostlivosťou.
- Poskytovateľ je oprávnený poveriť uplatnením nárokov advokátsku kanceláriu. Poskytovateľ v takom prípade znáša náklady právneho zastúpenia v celom rozsahu sám.
- OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
- V zmysle zákona Slovenskej republiky č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorý najmä v § 19-30 upravuje práva dotknutej osoby v oblasti spracovania osobných údajov, Klient Poskytuje súhlas Poskytovateľovi so spracovaním Poskytnutých osobných údajov uvedených v zmluve a v dokladoch, ktoré Poskytovateľovi predloží na účely jej plnenia, za účelom realizácie zmluvy, do uplynutia piatich rokov po skončení platnosti zmluvy.
- Klient má právo kedykoľvek odvolať súhlas so spracovaním osobných údajov, ktoré sa ho týkajú.
- DORUČOVANIE
10.1 Pokiaľ nie je uvedené inak, všetky oznámenia, vyhlásenia, žiadosti, výzvy a iné úkony v súvislosti so zmluvou a jej plnením (ďalej len “Písomnosť”) musia byť urobené v písomnej forme. Písomnosti sú Klientovi doručované na adresu uvedenú v zmluve (pokiaľ je zmluva uzatvorená v listinnej podobe) alebo na adresu, ktorú Klient uviedol pri vypĺňaní online formulára.
10.2 Zmluvné strany sa dohodli, že písomnosti sa budú doručovať primárne na ich e-mailové adresy. Písomnosť doručovaná na e-mailovú adresu sa považuje za písomnosť doručovanú v listinnej podobe.
10.3 Písomnosť doručovaná zmluvnej strane sa považuje za doručenú za nasledovných podmienok:
- v prípade doručovania na e-mailovú adresu sa písomnosť považuje za doručenú v deň nasledujúci po dni, v ktorom je odosielateľovi doručené potvrdenie o doručení správy do elektronickej schránky prijímateľa. Na preukázanie riadneho doručenia sú zmluvné strany povinné nastaviť vo svojom mailovom Klientovi požiadavku na doručenie oznámenia o doručení správy adresátovi;
- v prípade osobného doručovania sa za deň doručenia Písomnosti považuje deň, keď došlo k odovzdaniu Písomnosti oprávnenej osobe alebo inej osobe oprávnenej prijímať písomnosti za túto zmluvnú stranu a podpisom takej osoby na doručenke a/alebo kópii doručovanej Písomnosti, alebo odmietnutím prevzatia Písomnosti takou osobou;
- v prípade doručovania poštou alebo kuriérskou službou sa za deň doručenia Písomnosti považuje deň, keď bola táto zásielka preukázateľne doručená, resp. deň, v ktorý zmluvná strana, ktorá je adresátom, odoprie doručovanú zásielku prevziať, alebo deň jej uloženia na pošte, ak márne uplynie úložná doba pre vyzdvihnutie si zásielky na pošte, doručovanej poštou zmluvnej strane, alebo v ktorý je na zásielke, doručovanej poštou zmluvnej strane, preukázateľne zamestnancom pošty vyznačená poznámka, že „adresát sa odsťahoval“, „adresát je neznámy“, „adresát nezastihnutý“ alebo iná poznámka podobného významu.
- ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
- Právne vzťahy Klienta a Poskytovateľa sa riadia právom Slovenskej republiky.
- Za rozhodujúci jazyk pre zmluvné strany sa považuje slovenčina.
- Ak sa ktorékoľvek ustanovenie zmluvy alebo VOP stane neplatným alebo nevymáhateľným, neovplyvní to platnosť alebo vymáhateľnosť ostatných ustanovení zmluvy alebo VOP. Zmluvné strany sa dohodli nahradiť neplatné alebo nevymáhateľné ustanovenia takými, ktoré budú mať najbližší právny význam a účinok.
- Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňa 01.01.2021.